Trädgårdsföreningen

Vi är den nationella föreningen för trädgårdsälskare. Vi har hundratals medlemmar spridda igenom Sverige och vi förenas av vår kärlek för trädgårdar, träd och mark. Många av oss är trädgårdsmästare, arborister med mera, vissa är pensionerade medan andra fortfarande arbetar och en del gillar helt enkelt att peta runt i trädgården på baksidan av huset på söndags eftermiddagen. Alla är välkomna. Vi försöker ha årliga möten för våra medlemmar, se sidan ”möten” för mer information.

Vi är en ideell förening som drivs av ett par medlemmar på fritiden, vi tar inga medlemsavgifter och tar inte emot donationer.

Skribenter och hemsidan

Vi har lång erfarenhet av trädgårdens hemligheter. Vet du exempelvis hur du på bästa sätt beskär ett fruktträd? Eller vet du hur du planterar en häck på ett effektivt och prisvärt sätt? När du följer vår blogg får du dom bästa tipsen för att både underhålla och skapa nya saker i trädgården.

Nyhetsbrev

Om ni tycker att vår förening eller blogginlägg är intressanta så glöm inte att skriva upp er på vårat nyhetsbrev! Där får ni tips och tricks från experter och även information om föreningen!